Publikationer

To steder samtidig / Two Places At Once

Virtual Reality er en teknologi, der lover at opfylde en gammel menneskelig drøm – at være to steder samtidig. Men hvordan fungerer denne teknologi egentlig? Hvordan udvikler man til den? Og hvordan skal man navigere i alt det, der bliver sagt og skrevet om den? Institut for Dansk Spiludvikling har gennem input fra forskere og […]

A Space for Beautiful Mistakes

Hvordan arbejder små indiespilfirmaer med forretningsudvikling? Hvad kan uddannelsesinstitutioner gøre for at støtte op om entreprenørskab i spilbranchen? Hvordan er det at tage springet fra studerende til spiludvikler? I samarbejde med Erasmus+ projektet GameBiz EU har IDSU udgivet denne interviewbog med fire stærke spillere på det hollandske spilmarked – Ronimo Games, Stolen Couch, Active Cues og […]

Video Games for Health 2016

Denne rapport er udarbejdet i foråret 2016 og giver et kort overblik over de overvejelser, man bør gøre sig, inden man bevæger sig ind på markedet for serious eller applied games i sundhedsindustrien. Der er også gode råd til konkrete handlinger og til hvilke spillere, man bør være klar over eksisterer som mulige samarbejdspertnere inden […]

The Business of Making Games

Sidder du og overvejer, hvordan du skal finansiere dit spilfirma? Hvilke spørgsmål skal du stille dig selv? Hvad er det vigtige at holde øje med, når man laver Free to Play? Hvilke tanker skal du gøre dig for at få succes med work for hire? Denne korte bog kan hjælpe dig med at strukturere dine […]

Systematisk Spilanalyse

Har du nogensinde overvejet, hvordan du kan analysere spil på en måde, der rent faktisk hjælper dig til at lave dem? Har du forsøgt at få klassiske softwareudviklingsværktøjer til at passe på en spiludviklingsproces? Har du haft en fremragende spilidé, men haft svært ved at koble den til en forretningsanalyse? Så er det her bogen […]