IDSU-POD Episode 2: Gamification med Lars Tornbjerg fra Ahoot Media

IDSUPOD Ep 2.png

Vi har besøg af Lars Tornbjerg fra Ahoot Media, der vil fortælle om gamification som fænomen. Det dækker over den praksis, at man bruger design-strategier og -greb fra spilbranchen for at optimere processer og produkter i andre brancher til at være mere motiverende. Men hvordan gør man så det i praksis? Lars fortæller om de workshops, han afholder for at hjælpe virksomheder med gamification og Allan og Mikkel drager både relevante (Allan) og mere tangerende (Mikkel) analogier til andre dele af branchen.

Musikken er som sædvanlig af Hannibal Noah Jacob Sigfusson

Her er nogle af de ting, vi snakker om og refererer til i podcasten:

Bogen Gamification – but how and why? som er på IDSU

Ahoot Media

Ecosia 

Duolingo 

Game Outcomes Project

Previous
Previous

IDSU-Pod Episode 3: Forretningsmodeller

Next
Next

IDSU-POD Episode 1: Hvordan laver man egentlig computerspil?