Systematisk Spilanalyse
Har du nogensinde overvejet, hvordan du kan analysere spil på en måde, der rent faktisk hjælper dig til at lave dem? Har du forsøgt at få klassiske softwareudviklingsværktøjer til at passe på en spiludviklingsproces? Har du haft en fremragende spilidé, men haft svært ved at koble den til en forretningsanalyse?
Så er det her bogen for dig!
Systematisk spilanalyse er den første i en trilogi af korte håndbøger, der dækker de tre klassiske faser af softwareudvikling – analyse, design og implementering – i et nyt lys. Et spiludviklingslys.
Bogen fremstiller klare værktøjer, der kan bruges i udviklingen af en hvilket som helst type spil til at arbejde systematisk frem mod en prototype. Klassiske softwareudviklingsværktøjer blandes sammen med spilfokuserede analyseteorier og en solid basis i forretningsteori til at skabe et fremragende helhedsværktøj, der kan få en udviklingsproces godt fra start.
Samtidig fungerer bogen som et opslagsværk for dem, der lige kunne trænge til at få støvet pilene på klassediagrammerne af, eller få genopfrisket hvad de fire P’er står for – eller måske endda skal have et stikord til hvad det nu var forskellen på Dynamics og Aesthetics er i MDA-modellen.
Bogen kan både bruges af begyndere og eksperter.