EPISODE 30: Design af F2P spil med Thomas Frøhlich, Director of Game Design hos Kiloo

I denne episode taler vi om design af free-to-play spil (F2P) med Thomas Frøhlich som er Director of Game Design hos den danske spilvirksomhed Kiloo, og har bl.a. været med til at udvikle et af de største F2P spil i verden: Subway Surfers.
Thomas fortæller om hvordan man arbejder som game designer, og fortæller om de ekstra design-værktøjer man skal arbejde med i free-to-play spil. Lyt med til en nørdet og lidt teknisk snak om hvordan man kan lave virkelig fede spil der er gratis, men som folk stadig har lyst til at betale for når de har spillet et stykke tid.

LINKS:

Kiloo: https://www.kiloo.com/

Quantic Foundry: https://quanticfoundry.com/

QF gamer motivation profile: https://apps.quanticfoundry.com/surveys/start/gamerprofile/

Game refinery: https://www.gamerefinery.com/

Previous
Previous

Episode 31: Designing narrative in games with Eevi Korhonen, Senior Narrative Designer at Housemarque

Next
Next

EPISODE 29: Ghostship Games - fra Indie til Publisher - med Søren Lundgaard, CEO